Haminan Ampumaseuraa edustava haminalainen Aleksi Leppä, 19, ampui 34. sijalle ilmakiväärin EM-kilpailuissa Moskovassa viime sunnuntaina. Viimeisen kerran poikien sarjassa Euroopan mestaruuskilpailussa ampunut Leppä sai tuloksen 610.7 (101.7, 99.6, 101.9, 102.1, 101.6 ja103.8).
Haminalainen Aleksi Leppä ampui viimeisessä poikien EM-kilpailussaan 34. sijalle.
– Alkuun oli rytmi hiukan hakusessa, tuli muutama huono laukaus. Sitten sain kulkemaan. Kisaan tuli yksi huono ja yksi hyvä sarja. Fiilis oli hyvä ampua kisassa, mutta taso oli erittäin kova, ensi syyskuussa 20 vuotta täyttävä Leppä kommentoi verkkosivuillaan.
Finaalin voitti Saksan Maximilian Dallinger tuloksella 205.7 (620.0). Hopeaa sai Venäjän Vladimir Maslennikov tuloksella 205.3 (624.0) ja pronssia otti Ranskan Lorenzo Buffard tuloksella 183.8 (620.0). Muut suomalaiset olivat 33. sijoittunut Christian Friman tuloksella 610.7 ja 36. sijoittunut Joni Stenström tuloksella 610.6.
Joukkuekilpailun kolme parasta olivat Ranska, Venäjä ja Saksa. Suomi sijoittui 12. tilalle.
Leppää valmentaa oma isä, kolmannen polven entinen ampumaurheilija Marko Leppä, 48, jonka Suomen Ampumaurheiluliitto valitsi vuoden valmentajaksi viime vuonna.