Mänttärin Sukuyhdistyksen nuorisotiimi järjesti sukujuhlaviikonlopun iltapäivän päätteeksi konsertin Kotkan Konserttitalolla. Konsertin musiikillinen antoi oli onnistunut, mutta valitettavasti tapahtuma kärsi yleisökadosta.

Baccanalus-kamariorkesterissa soittavat Simo Helkala (vas.), Ossi Perälä ja Piia Pellikainen esiintyivät triona Mänttärin suvun nuorisotiimin konsertissa.Baccanalus-kamariorkesterissa soittavat Simo Helkala (vas.), Ossi Perälä ja Piia Pellikainen esiintyivät triona Mänttärin suvun nuorisotiimin konsertissa.

Konsertin aloitti trio, jossa esiintyivät hollolalainen laulaja–muusikko Ossi Perälä ja hänen vaimonsa, muusikko Piia Pellikainen (viulu) sekä kitaristi Simo Helkala. Kolmikko vaikuttaa Baccanalus-kamariorkesterin riveissä.

Kokoonpanon musiikkia voisi kuvailla "irkkutyylliseksi" kansanmusiikiksi, jossa on vaikutteita niin suomalaisesta kuin pohjoismaalaisesta perinnemusiikista.

Uusi kokoonpano näki päivänvalon

Konsertissa debyyttiesiintymisensä suoritti uusi kokoonpano, joka kantaa nimeä Yrjölä-Pesu Band. Bändin kappaleita voisi kuvailla tyylillisesti melodisiksi rock- ja pop-balladeiksi.

Duon ensimmäinen jäsen on Lauri Yrjölä, joka tunnetaan muun muassa suomi-rockia soittavan kotkalaisen Ottilia-yhtyeen toisena perustajana, säveltäjä–sanoittajana sekä kitaristi–laulajana sekä teinitähti Isac Elliotin bändin vakiokitaristina.

Laulaja-lauluntekijä, kitaristi Lauri Yrjölä osoitti muuntautumiskykynsä: näyttelyn avajaisten trubaduurikeikalta rock-duon debyyttikeikalle.Laulaja-lauluntekijä, kitaristi Lauri Yrjölä osoitti muuntautumiskykynsä: näyttelyn avajaisten trubaduurikeikalta rock-duon debyyttikeikalle.

Lisäksi hän on tehnyt satoja cover-keikkoja muun muassa kotkalaisessa Ihme4set-yhtyeessä ja soittanut ranskalaisia chansoneja Noora Kiilin orkesterissa. Hän esiintyy myäs trubaduurina mies ja kitara -periaatteella.

Uuden duo-kokoonpanon toinen jäsen on kouvolalainen rock-rumpali Eetu Pesu, joka myös juontaa nuorisokonsertin.

Pesu: "Konsertin combo toimi"

Yleisökadosta huolimatta konsertin juontajana toiminut suvun nuorisotiimin jäsen Eetu Pesu näki konsertin mahdollisuuksia.

Lauri Yrjölä ja Eetu Pesu debytoivat duona Mänttärin suvun järjestämässä konsertissa Kotkassa tänään.Lauri Yrjölä ja Eetu Pesu debytoivat duona Mänttärin suvun järjestämässä konsertissa Kotkassa tänään.

- Ajankohta keskellä kesää konsertin järjestämiselle on haasteellinen, hän kommentoi.

Pesun mukaan konsertissa kuultu kahen erityyppisen kokoonpanon muodostama kokonaisuus toimii.

Nuoisokonsertin aluksi nuorisovastaava Marja-Leena Vainio kiitti esiintyneitä kokoonpanoja. Kuvassa Piia Pellikainen ja Ossi Perälä.Nuoisokonsertin aluksi nuorisovastaava Marja-Leena Vainio kiitti esiintyneitä kokoonpanoja. Kuvassa Piia Pellikainen ja Ossi Perälä.

- Ehkä voisimme esiintyä jossain myöhemminkin, Pesu jatkoi.